Tags: educatie   elevi  

Testările introduse în premieră în acest an, la clasele a II-a, a IV-a șia VI-a au dat naștere unei serii întregi de scenarii, existând voci care și-au manifestat îngrijorarea că rezultatele evaluărilor, structurate după modelul testelor interdisciplinare internaționale, vor conta pentru admiterea la clasa a IX-a. Informațiile au fost dezmințite oficial, duminică, de ministrul Educației, Remus Pricopie.

Acesta a precizat încă o dată că singurul rol al evaluărilor va fi cel de a testa unitar, la nivel național, cunoștințele elevilor, obișnuindu-i, totodată, cu condițiile derulării unui examen. „Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.

Astfel, singura modificare valabilă din acest an, în ceea ce privește admiterea la liceu, este cea anunțată încă din toamna lui 2013, în sensul calculării mediei de admitere astfel încât Evaluarea Națională să conteze în proporție de 75%, iar rezultatele din clasele gimnaziale doar în proporție de 25%.