Administrație:
Anunț licitație publică în data de 07.05.2021 - Primăria Drajna -- "Primăria comunei Drajna, organizează în data de 07.05.2021, ..." -- 18 Aprilie 2021
Informarea și consultarea publicului privind etapa aprobării Proiectului ... -- "   Publicul este invitat în perioada: 27.01.2021- ..." -- 28 Ianuarie 2021
Informare Birou Impozite şi Taxe Locale Drajna -- "Vă comunicăm că începând cu data de 07.05.2020, se poate ..." -- 21 Mai 2020
Comunicare servicii salubrizare comuna Drajna -- "Având în vedere situația neplăcută creată de neridicarea ..." -- 26 Martie 2020
Planul de achiziții al comunei Drajna pentru anul 2019 -- "Programul anual al achizițiilor publice pentru anul 2019" -- 24 August 2019
Anunț închiriere utilaje - Apacons Drajna -- "SC Apacons SRL Drajna închiriază utilaje:" -- 09 Martie 2019
Anunț public - obținere aviz de mediu pentru reactualizare PUG -- "Primăria Drajna cu sediul în comuna Drajna, sat Drajna de ..." -- 07 Mai 2018
Anunț licitație publică - închiriere pășune -- "Primăria Drajna cu sediul în comuna Drajna, sat Drajna de ..." -- 23 Februarie 2018

 Absolvenţii promoţiei 2014 ai învăţământului liceal şi superior pot obţine, pentru o perioadă de şase luni, un ajutor de şomaj de 250 lei/lună, dacă după absolvire nu îşi găsesc un loc de muncă. Pentru asta, însă, trebuie să se înscrie la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Prahova.

Potrivit legii, sunt asimilate şomerilor persoanele care au absolvit o formă de învăţământ (gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii) şi îndeplinesc următoarele condiţii: sunt absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ, au minim 16 ani, iar într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale. Pot primi ajutor de şomaj şi absolvenţii şcolilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de minim 16 ani, care nu au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii lor profesionale.

Iată care sunt documentele necesare înregistrării în baza de date ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă:
- Copie şi original CI/BI;
- Copie şi original act de studii sau adeverinţă de absolvire;
- Adeverinţă medicală (cu menţiunea apt muncă sau eventuale restricţii medicale)
- Cerere de înregistrare (este vorba despre anexa 8, care se găseşte la sediul agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă de care aparţine absolventul).

După ce se înregistrează ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii vor beneficia de:
- informare şi consiliere profesională - ansamblu de servicii care are ca scop evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale, instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă, tehnici de prezentare la interviuri de angajare etc;
- medierea muncii – angajaţii AJOFM îi pot pune în contact cu angajatorii care oferă locuri de muncă vacante în acord cu pregătirea, aptitudinile şi interesele lor. Locurile de muncă, disponibile la nivel naţional, se actualizează zilnic şi pot fi vizualizate pe site-ul www.anofm.ro, secţiunea “Locuri de muncă”
- formare profesională - asigură iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea şi specializarea în diferite meserii solicitate pe piaţa muncii
- indemnizaţia de şomaj
- completare venituri salariale. Aici se încadrează absolvenţii, înregistraţi la AJOFM, care se angajează cu normă întreaga pentru o perioada mai mare de 12 luni şi care astfel beneficiază de o primă de încadrare în valoare de 500 lei. Acest drept se solicită de absolvent în termen de maximum 60 zile de la data angajării. La această categorie se încadrează şi absolvenţii care primesc indemnizatia de şomaj şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, în perioada de acordare a indemnizaţiei, beneficiază de o suma egală cu indemnizatia de şomaj la care ar fi avut dreptul, până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Acest drept se solicită în termen de maximum 60 zile de la expirarea celor 12 luni de la data angajării.
- prime de mobilitate. Este vorba despre Prima de încadrare- absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţia de şomaj, se încadrează în muncă într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 de kilometri de localitatea de domiciliu, beneficiază de o prima de încadrare egală cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării- şi despre Prima de instalare - absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţia de şomaj, se încadrează într-o altă localitate şi, ca urmare a acestui fapt, îşi schimbă domiciliul, primesc o primă de instalare egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data instalării.

Pentru informaţii suplimentare, absolvenţii se pot adresa agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă, astfel, pentru zona comunei noastre:

Punct de lucru Vălenii de Munte
Adresa: str. Nicolae Iorga nr. 77, Vălenii de Munte
Telefon/Fax : 0244/280339

Care sunt avantajele pentru angajatori
Angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent: 
- 500 lei, pentru absolvenţii ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii;
- 600 lei, pentru absolvenţii de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal;
- 750 lei, pentru absolvenţii de învăţământ superior.
Angajatorii care încadrează în muncă pe durata nedeterminată absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, sumele menţionate mai sus pe o perioadă de 18 luni. Totodată, de aceste stimulente financiare beneficiază şi angajatorii care încadrează absolvenţi care, la data absolvirii studiilor, nu aveau raporturi de muncă sau de serviciu, precum şi cei care încadrează absolvenţi de studii superioare care nu au promovat examenul de licenţă. În acest scop, angajatorii trebuie să încheie o convenţie cu AJOFM Prahova, în termen de 12 luni de la data absolvirii studiilor.
Angajatorii care beneficiază de aceste subvenţii sunt obligaţi să menţină raporturile de muncă sau de serviciu ale acestora cel puţin 18 luni. În această perioadă, absolvenţii pot urma o formă de pregătire profesională, organizată de către angajator, în conditiile legii, ale cărei costuri pot fi suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj. De asemenea, angajatorii care menţin raporturile de muncă sau de serviciu şi după cele 18 luni primesc, pentru fiecare an de continuare a acestor relaţii, un ajutor financiar egal cu suma aferentă contribuţiilor sociale datorate pentru aceste persoane şi virate conform legii. Acesta se virează, la cerere, angajatorilor care nu înregistrează debite, provenind din neplata contribuţiilor sociale.
În anul 2013, nu mai puţin de 2.271 de absolvenţi din Prahova au beneficiat de indemnizatie de somaj.

Top

20.03.2021

CJ Ph a aprobat

Consiliul Județean Prahova a aprobat, la

+ Vezi

28.09.2020

Doamna Violeta Gonțea

Cuvântul Primarului Comunei Drajna de astăzi 28

+ Vezi

28.09.2020

Rezultate alegeri locale

  Rezultate alegeri locale comuna Drajna

+ Vezi

Cultură

Copiii talentati din Drajna au ...

   Cu sufletul și vocile botezate in tezaurul mostenit din batrâni, elevii Școlii Populare de Artă Ploiești, filiala Drajna- ...

+ Vezi

590 de ani de atestare documentară ...

   Drăjnenii sărbătoresc în acest sfârșit de săptămână 590 de ani de la prima atestare documentară a comunei Drajna.

+ Vezi

Lucrările de reabilitare la ”Moara ...

În alte locuri ar fi fost transformată în muzeu, „îmbrăcată“ în povești și inclusă în obiectivele turistice care ar fi putut aduce atât notorietate, cât și ...

+ Vezi

Clarvăzătoarea Georgeta Florea a ...

Clarvăzătoarea Georgeta Florea, din Drajna de Sus, deşi nu este tocmai în formă din cauza vârstei şi a sănătăţii precare, a reuşit să termine cea de-a ...

+ Vezi

Nouă ediție a cursurilor de vară ...

Consiliul Județean Prahova prin Centrul Județean de Cultură Prahova și Muzeul Județean de Artă „Ion Ionescu Quintus”, împreună cu Direcția Județeană pentru ...

+ Vezi

Ziua eroilor sărbătorită în comuna ...

În ziua a 40-a după Înviere, în joia din săptămâna a VI-a după Paști, azi, 17 Mai, sărbătorim Înălțarea Domnului şi, totodată, Ziua Eroilor, zi de sărbătoare ...

+ Vezi

Centenar Drajna

Astăzi, în comuna noastră, cu prilejul împlinirii a 100 de ani de la unirea Basarabiei cu România s-a desfășurat vernisajul expozitiei ”Centenar România”, la ...

+ Vezi
Scroll to top